13. nap - 2014. Január 31.

2014.02.22. 13:32

Bár korábban is terveztük, de tegnap este végleg eldöntöttük, hogy mivel nagyon fogynak napjaink, Los Angelesből már nem nagyon lesz módunk arra, hogy sivatagi túrára menjünk, az angyalok városa felé teszünk egy nagy kitérőt. Ezért hát korán keltünk, becsomagoltunk, még egyszer megálltunk a wildscreen óceánpanoráma előtt, elhúztuk a toloajtót, beleszagoltunk a dagály utáni morajlásba, elgondolkoztunk azon, hogy valószínüleg ezt a helyet sem látjuk többé... elindultunk kijelentkezni. Befelé is gyors volt, de most sem tartott két másodpercnél tovább.

Tankolás után - apropó, kivételesen láttunk valakit dohányozni az utcán, épp a benzinkútnál. Amúgy az államokban törvény tiltja közterületen a cigarettázást - elindultunk a Kalifornián áthúzódó hegyeknek. Nem gondoltuk, hogy zuhogó esőben és vágható ködben fogunk utazni. Ezzel együtt egy élmény volt kanyarogni az óriási birtokok között. Egy szakaszon főleg lovakat tenyésztettek, aztán egy táborozó helyen vezetett keresztül az út. A hőmérséklet nagyon hirtelen 5-6 fok alá esett, a köd permetet nem túl távolra engedett látni minket. Annyira épp eléggé, hogy lássuk, mennyire különböző területeken haladunk át. Lassan elkezdtünk ereszkedni, a hőmérséklet pedig emelkedni, kiszélesedett a tér, kisütött a nap... Pillanatok alatt növények nélküli, sziklás területen találtuk magunkat. Ez sem tartott soká, kiérve a hegyek közül, a Salton lake irányában haladva egyszerre homokos sivatagban találtuk magunkat. Katonai repülőtér, quad-pályák mellett vezetett a nyílegyenes út.

A tóhoz érve, ami a Coloradó vízelvezető csatornáinak kiáradásával jött létre, egy lepusztult városi úthálózaton át jutottunk a partig, ahol a romok, és a viskók sokkoló látványa után a tónál megpihenő többféle madárkolónia látványában és a sivatagi tűző napban a homok és a víz színekben gyönyörködtünk.

Tovább haladva megebédeltünk egy kamionosok által is kedvelt helyen (chelo’s burgers - taco, hamburger, tonhalsaláta), majd a Joshua trees nemzeti park következett - 15 dolláros belépő egy autónak. Különleges sziklák és érintetlen növényzet között halad át az út. Kezdődik egy kaktusztengerrel...

Aztán jönnek a Joshua tree-re elkeresztelt érdekes jukka fajának ezrei. Szép nagyra nőtt egyedek a gömbölyű sziklatömbök között.

Hazafelé nem hagyhattuk ki Palm Springs-et, bár már esteledik, kis kitérővel betekintést nyertünk a sivatagra épített villák és a homokon meghonosított golfpályák hangulatába.

A pasadenai szállásunk nagyon kényelmes, szép környéken van. Mivel egész nap szinte a kocsiban ültünk, jól esett egy esti séta az előttünk húzódó Colorado bulevardon. A szálloda nagyon büszke arra, hogy az évente megrendezett rózsafesztivál épp előttük halad el.