9. nap - 2014. Január 27.

2014.02.22. 15:20

A negyedik szinten lakunk, épp olyan magasan, hogy már átlátunk a pálmák fölött, de még elég alacsonyan, hogy lássuk a közvetlen előttünk elterülő part hullámait. Csak egy sétány húzódik közöttünk. A szél lassan elfújja a felhőket, fokozatosan világosodik. Ma 20 fok lesz...az erkélyünk előtt egy másodpercre megállt egy kolibri.

Hosszú séta mellett döntöttünk ma reggel, mert az elmúlt két nap az utazásról szólt, és most jól fog esni egy kiadós mászkálás. Dél felé indulunk a Pacific Beach-en. Még ilyenkor is reggeliért sorban állók mellett haladunk el egy helyen, ahol aztán vagy séta közben fogyasztják el a névre szóló kávét, vagy leülnek egy víz felé fordított, magasított székeken. Óriás palacsinták pirított bacon csíkkal, némelyiken juharszirup is... Huhh.

Végestelen-végig kis nyaralóépületek, aprócska földszinti terasszal, magas fotelekkel, a legtöbbnél BBQ-val. Legfeljebb néhány új van - pl. ahelyett, ami leégett - a többi mind a 70-es éveket idézi.

Közben megszomjazunk, benézünk egy boltba, ahol sikerül a sétányon futkosóknak, biciklizőknek rendszeresített diétás, ízesített italokból választani... lassan csak elfogy a melegben... Jó nagy séta kerekedik belőle, egészen eljutunk a Mission bay bejáratáig, a lagunasziget csúcsáig. Visszafordulva az ismerős szupermarketben egy ebédrevalót vásárolunk. Ebéd közben ér minket a nagy meglepetés: pontosan a szállodánk előtti partszakaszon kb. 1mérföldre egy csapat bálna táplálkozik, kedves jelzésként fúj egyet, aztán látjuk a farkát kiemelkedni a vízből, némelyik megcsillan a napfényben. Csodás látvány, főleg hogy az ablakunkból élvezhetjük. Közben egészen jól kitanulmányozzuk, hogy a pelikáncsapatok hogyan használják ki a feltornyosuló hullámok előtt felszálló levegőt, és siklanak szinte a víz felületét, a hullámok taréját karcolva.

Délután programként az Oldtown, ‘California születési helye’ következik a látnivalók sorában. Egy tér körül skanzenszerűen felsorakoztatott kis házikók, mindben vagy egy üzlet, vagy kiállítás. Most egy teaboltban veszünk kávét T-nek. A tér végén óriási belsőudvaros étkező udvar, igazi latinos salsa-t hallgatunk közben.

Tovább is megyünk, egy olcsó parkolót sikerül találni a gázlámpás negyed szélén, 1$ óránként. El kezd éppen sötétedni, a fényeket már bekapcsolták...viszont a lámpák szebbek lennének sárgásabb fénnyel. Az utcák proccos steak-éttermekkel teli, általában 35$-tól kezdődnek a húsételek.

A Horton-plázában fejeztük be a napot, két inget vásároltunk, meg kakaót és muffint egy bioboltban. Itthon vacsoráztunk.